دغدغه های یک خاندان

ما همه هم خونیم!

دغدغه های یک خاندان

ما همه هم خونیم!

در هالیوود برای هر پلان هشت دوربین حضور دارد ولی در ایران...


حرف‌های گلشیفته فراهانی در جشنواره خاورمیانه درباره سینمای ایران و هالیوود

گلشیفته فراهانی: «در هالیوود برای هر پلان هشت دوربین حضور دارد، اما در ایران فقط یک دوربین دیده می شود»


فیلم «درباره الی...» به کارگردانی اصغر فرهادی در جشنواره بین المللی فیلم خاورمیانه به نمایش درآمد. سومین جشنواره فیلم خاورمیانه که در ابوظبی امارات در حال برگزاری است، روز پنجشنبه فیلم «درباره الی...» ساخته اصغر فرهادی را در بخش «سینمای جهان» به نمایش درآورد. «درباره الی...» که نامزد سینمای ایران در هشتاد و دومین دوره جوایز اسکار است، اخیراً در جوایز سینمایی آسیا پاسیفیک 2009 در چهار بخش نامزد شده است. گلشیفته فراهانی یکی از بازیگران این فیلم که در مراسم نمایش فیلم در ابوظبی حضور داشت، در مقایسه سینمای ایران و هالیوود گفت؛ «در هالیوود برای هر پلان هشت دوربین حضور دارد، اما در ایران فقط یک دوربین دیده می شود. به علاوه در هالیوود فیلم ها حول المان های خاصی ساخته می شوند، اما در ایران فیلمسازان بیشتر از متدهای تجربی استفاده می کنند. هرچند من از هر دو سینمای ایران و هالیوود لذت می بردم.» او درباره حضور «درباره الی...» در اسکار 2010 نیز گفت؛ «مطمئناً خیلی خوشحالم. اما این همه چیز نیست و فقط بخشی از پروسه لذت بردن از این فیلم است.»   
   منبع : اعتماد

 


معاون سینمایی وزارت ارشاد:
گلشیفته‌فراهانی هروقت خواست می‌تواند بازگردد / احتمال اکران سنتوری نزدیک به صفر است


دنیا خمامی: از همان روزهای ابتدایی که جواد شمقدری بر مسند معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد تکیه زد بسیاری اتفاقات متفاوتی را در کنار عزل و نصب‌ها به انتظار نشسته بودند که همه آنها به اظهارات و موضع‌گیری‌های پیش از این شمقدری در جایگاه مشاور هنری رئیس جمهور نهم بازمی‌گشت. شمقدری به‌عنوان جدی‌ترین منتقد سیاست‌ها و اتفاقات روی‌داده در سینمای ایران در دولت نهم، حال بر کرسی معاونت سینمایی تکیه زده و مواضعش بیش از پیش زیر ذره‌بین است و پتانسیل خبرسازی دارد.

آمدن سجادپور به‌عنوان معاونت ارزشیابی فیلم‌ها، انتصاب مهدی مسعودشاهی به‌عنوان دبیر بیست‌وششمین جشنواره فجر (پس از گذشت تمام سال‌هایی که مدیرعامل فارابی، دبیر جشنواره هم بود)، رفتن مجید شاه‌حسینی از فارابی و آمدن احمد میرعلایی، وداع محمد آفریده از مرکز گسترش سینمای مستند و از همه مهم‌تر رفع توقیف «به رنگ ارغوان» و قطعیت حضورش در جشنواره بیست‌وهشتم، همه تحولاتی است که تا به امروز حدس و گمان‌ها را به واقعیت نزدیک کرده است. به همین دلیل در تماسی با شمقدری، فرصت را غنیمت شمرده و جویای سرانجام برخی دیگر از مواضع پیشینش شدیم.

معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد درباره یکی دیگر از مواضع خبرساز پیشین خود، صریح‌تر اعلام نظر کرد و درباره شرایط بازگشت گلشیفته فراهانی به سینمای ایران گفت: ما در زمان اکران فیلم «درباره‌الی...» هم نظرمان بر بازگشت ایشان بود و من حتی این نکته را به بهزاد فراهانی (پدرگلشیفته) هم گفتم اما اینکه هنوز ایشان به وطن بازنگشته‌اند حتما به دلایل شخصی خودشان بازمی‌گردد که طبیعتا هیچ ربطی به ما و مسؤولیت‌هایمان ندارد.

بر همین اساس شمقدری تأکید می‌کند: گلشیفته فراهانی هرگاه بخواهد می‌تواند بازگردد. شمقدری همچنین احتمال رفع توقیف فیلم «سنتوری» (ساخته پرحاشیه داریوش مهرجویی) و اکران آن در آینده نزدیک را نزدیک به صفر ارزیابی کرد و گفت: از تولید این فیلم خیلی گذشته و اغلب افراد آن را دیده‌اند، ضمن اینکه مخاطب دوست دارد فیلم‌هایی را روی پرده ببیند که تا به حال ندیده باشد و متقابلا وقوع این اتفاق به مذاق صاحبان سالن‌ها هم خوش نمی‌آید.گفتنی است در دیداری که هفته قبل میان جواد شمقدری و محمدرضا گلزار بازیگر سینمای ایران انجام شد، صحبت از شروع مجدد فعالیت‌های سینمایی این بازیگر هم به میان آمد. در این دیدار مسائل مختلفی نظیر مشکلات صنفی بازیگران، ضعف فیلمنامه‌های موجود و شایعات و بلوتوث‌های مونتاژ شده‌ای که دامنگیر بسیاری از هنرمندان و بعضاً منجر به صادر شدن حکم منع فعالیت آنها می‌شود، مورد بحث قرار گرفت. این نشست اولین مژده معاونت سینمایی را درباره تداوم فعالیت این بازیگر در فیلم‌های سینمایی درپی ‌داشت.

منبع : وطن امروز 
 
 
نظرات 4 + ارسال نظر
امین سه‌شنبه 12 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 04:22 ب.ظ

احتمالا اگه اتیوپی ۹ تا دوربین توی هر پلان باشه میره اتیوپی بازی میکنه!!!!!!

sali سه‌شنبه 12 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 04:41 ب.ظ

خدایی تو :درباره الی: قشنگ بازی کرده بود

فاطمه زدی تو کار سینما؟!!!!!

درباره ی "درباره الی" باید بگم که گلشیفته نقش اول فیلم بود و به نظر من اسم این فیلم باید به "درباره گلی" تغییر پیدا می کرد

گندم چهارشنبه 13 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 07:46 ب.ظ

گلشیفته فوق العاده است....همین.

کسی که الان مادرو پدروخواهر و این پنج‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 07:03 ب.ظ

بچه بشین سر درس و مرست

شما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد